by | Sep 19, 2018 | Campus Sustainability, Facilities, Services, Student Experience
1- Perkhidmatan Bas UTM Pada tahun ini, bilangan bas yang digunakan bagi pengangkutan pelajar telah dikurangkan dan yang lebih menyedihkan, kebanyakkan pelajar telah menggunakan perkhidmatan grab untuk memudahkan perjalanan mereka. Ini kerana route bus yang agak jauh...
by | Sep 19, 2018 | Campus Sustainability, Services
Implement the open campus concept in UTM. This means that no more security personnel at all entrance, to ensure the safety and security of our campus, our Security Personnel must act both as a front liner as well conducting active patrols all around the...
by | Sep 19, 2018 | Facilities, Services
Cadangan saya ini memudahkan kepada staf yang telah berkeluarga atau yang telah mempunyai anak. Kemudahan ini boleh dilihat di kampus UTMJB di mana staf-staf menghantar anak mereka di Taska yang telah dibangunkan di sana. Ia memudahkan staf untuk memantau anak mereka...
by | Sep 19, 2018 | Services, Student Experience
There are two major things that most of our students are lacked of; 1) financial sustainability 2) appropriate attitude, aptitude and behavior in being relevant to working world. 3) most of the students tend to waste their time less relevant activities. 4) number of...
by | Sep 19, 2018 | Facilities, Services
Isu keselamatan di kampus terutamanya di kolej kediaman berkaitan kehilangan barang, motorsikal dan sebagainya masih terus berlaku setiap semester. Adalah dicadangkan setiap kolej ditempatkan setidak-tidaknya seorang Pengawal Keselamatan bertugas 24 jam bagi memantau...
by | Sep 18, 2018 | Information Technology, Services
Sepanjang pengalaman bekerja 8tahun dgn UTM, saya boleh lihat perubahan dlm Pengurusan sistem IT semakin baik. Cthnya sistem myutm sgt bagus di mana ia integrate dgn semua site yg berkaitan. Namun, saya tgk sistem document filing masih lagi perlu diperbaiki. Sebagai...