by Shoaib Hossain | Feb 4, 2020 | General, Services, Student Experience
UTM has welcomed thousands of international students into its vast university and being so big, life in UTM can get unorganized, International students, in particular, can have a hard time to navigate themselves here especially due to the language barrier, students...
by Fasihah Mohd Jaslan | Jan 30, 2020 | General, Services
Salam, Kepada pihak berkaitan, saya ingin mencadangkan supaya sistem penilaian prestasi tahunan ini dibuka sepanjang tahun. Hal ini bagi memudahkan staf utuk merekod prestasi kerja sepanjang tahun secara istiqamah yang mana segala dokumen juga boleh di muat naik...
by mohd sauffie bin mansor | Jan 19, 2020 | General, Services
Salam sejahtera, saya mencadangkan UTM membuat peperiksaan bertulis sebelum temuduga penjawatan pentadbiran dalam UTM sama seperti perkhidmatan persekutuan,malah lebih baik jika di buat dalam bahasa Inggeris atau 1 kertas peperiksaan bahasa Inggeris kerana terdapat...
by Nurul Munirah Binti Zakri | Jan 14, 2020 | Facilities, General, Services, Student Experience
I think that the number of food stalls at Arked Lestari needs to be increase and the variety of food also needs to increase because there is very lack of varieties in food options there. I also think that the food stalls need to be open for breakfast from 7am to 10am...
by | Dec 7, 2019 | Fundraising, General, Services
Saya ingin kongsikan idea saya iaitu membuat bantuan sara hidup setiap bulan RM200 kepada pelajar yang mendapat zakat tetapi tidak cukup oleh kerana keluarganya yang berpendapatan sangat rendah. Pilih senarai pelajar yang mendapat zakat seluruh UTM dan pilih top 50...
by | Nov 30, 2019 | General, Information Technology, Services
Saya ingin mencadangkan agar applikasi UTMSmart ditambah pelbagai nilai fungsi dan lebih mesra pengguna. Antara contoh penambahan yang boleh dilakukan adalah: 1) Permohonan jawatan dalam talian selain hanya iklan jawatan. 2) semak status result TECS 3) peta lokasi...